Friday, December 17, 2010

Susulan Budak Terlampau Butterworth

Hukuman berat bakal dikenakan kepada sesiapa yang didapati terbabit dengan perbuatan aniaya dan eksploitasi kanak2 termasuk ibubapa. mereka akan dikenakan hukuman berat dan denda serta penjara sehingga 10 tahun.
Jurucakap bahagian Kanak2, Jabatan Kebajikan Masyarakat berkata kesalahan itu seperti eksploitasi dari segi seksual boleh disabitkan bawak seksyen 31 Akta Kanak- Kanak 2001.
"Mereka yang didapati bersalah mengeksploitasi kanak kanak boleh dikenakan hukuman denda tidak melebihi RM20,00 atau penjara tidak lebih dari 10 tahun.
Harian Metro semalam melaporkan DISINI penyebaran rakaman aksi seks sepasang budak lelaki dan perempuan di dalam lingkungan usia 11 - 14 tahun dan dipercayai adik beradik.aksi berahi yang dirakamkan melalui telefon bimbit menggemparkan penduduk sekitar Butterworth.
Jurucakap JKM berkata ,JKM berasa sangat dukacita dan menentang keras perbuatan sedemikian kerana kanak2 sepatutnya dilindungi da di berikan pendidikan terpuji bukannya di babitkan dengan perbuatan tidak bermoral.
Siasatan perlu dilakukan dengan terperinci sebelum dapat merumuskan aksi keji itu.

** rejam jer dalang yang terbabit dalam hal ni sebab macam mana budak boleh berada di hotel tanpa pengawasan ibubapa atau org dewasa.

No comments:

Post a Comment

Heyy Gojes..Any Comment????
Comment Yang Elok- Elok Aje Ye......

Suria Amanda Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah