Monday, August 13, 2012

Korang Dah? Abah aku Dah.....


Haaa...dah bayar Zakat Fitrah?Abah aku dah bayar dah kat kaunter kat Tesco...Aku?
dah bayar jugak...ye la..aku kena byr utk diri sendiri...sbb status aku kan...Dania harap2 ayah dia bayarkan la..selalunya dia ingat nak bayar zakat anak dia...dan tentu2 tanggungjawab dia kan...

 dah kuarkan duit siap2..RM6.50 harga zakat fitrah di NS..
 tahun ni abah bayar utk 3 orang je..yg lain2 dah lepas kan?
kena baca akad ni....

Selesai la tanggungjawab abah untuk tahun ni...
kepada yang belum tunaikan zakat fitrah tu cepat2 la ye..jgn tunggu last minute...tp kalau dah xde masa pagi raya sebelum solat raya pun boleh lagi kan?
eh betul ke?ntahhhh...aku tgok ada jer pagi raya duk bayar lagi....
betulkan aku kalau aku salah...huhu...


19 comments:

  1. Kakcik dah beberapa tahun Along yang bayarkan untuk seisi keluarga. Alhamdulillah. :)

    ReplyDelete
  2. family Ayu pun dah minggu lepas..

    ReplyDelete
  3. lebly..abg yg senget tue yg byrkan..wuuuuuu

    ReplyDelete
  4. alhamdulillah..dah settle jgak..ktorg kat sini rm7.00 satu kepala..
    bleh ajek byar pg raya tp pastikan sebelum solat raya ler kan..tp kalau bayar awl2 lg afdal kan hehe..

    ReplyDelete
  5. kak long...jgn tak dtg tau..jemput dtg rumah ayu nanti raya..tapi roger2 dulu...leh kita snap2..

    ReplyDelete
  6. Salam.. oh dah byr zakat fitrah ya. kami belum lg. kat sini kadarnya $10 utk seorang :)

    ReplyDelete
  7. saya belum bayar lagi...insya allah esok akan bayar

    ReplyDelete
  8. sbnrnya waktu paling afdhal bayar zakat fitrah ialah pagi 1 syawal tu sblm sunat aidilfitri cuma ditakuti x sempat je..sbb kalau lps sunat aidilfitri zakat fitrah tu dikira cam sedekah biasa je


    wallahua'lam..setakat yg sy taula

    ReplyDelete
  9. dah bayar dah. hubby yang kena bayar lah takkan plak kita kan

    ReplyDelete
  10. KakCik
    - alhamdulillah..untung kakcik

    ReplyDelete
  11. Fazitaismail
    - oh..betul la apa yang i dengar..

    ReplyDelete
  12. mummy_ayu
    -Insyaallah nanti nak datang along calling2..along kat kg sampai raya ke 4..nanti kita plan eh?

    ReplyDelete
  13. umiyumi
    - waalaikumsalam...oic..mahal eh kat sana..

    ReplyDelete
  14. Rina Avail
    - thanks for sharing..

    ReplyDelete
  15. Cik Lily
    - yang ada suami memang xde masalah kan...

    ReplyDelete

Heyy Gojes..Any Comment????
Comment Yang Elok- Elok Aje Ye......

Suria Amanda Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah