Thursday, November 1, 2012

Posing Kat Luar Pun Jadi laaaa...


Salam korang....lambat aku bersiaran hari ni...dari pagi tadi duk meeting2...dan meeting...penat otak dah...
well ni citer ni dah agak lama jugak la...selalu jer balik kampung amik gambar depan Istana Seri Menanti ni...tapi tu la...xdenya dapat peluang pi masuk dalam istana ni..membebel anak dara aku tu..tiap kali pi x leh masuk sebab dah lambat..tutup kul 6.00 pm..apakan daya..mama ko efisien sgt nak oiiii.....udah tukang bawak eh pun asyik membuta jer kan...

ni la Istana Seri Menanti, lambang kemegahan penduduk Kuala Pilah ni....orang2 Pilah tau la ni...keliling Istana ni kaum kerabat sedara mara aku ye...tp jarang la dapat berjumpa or berkumpul...selisih bahu pun ada x kenal..percaya x..ikut pangkat...aku dah jadi nenek tau...ada lak cucu2 yg lagi tua dari aku...ntah caner ntah jadi mcm tu....
atas sekali tu ada anjung..kat situ la Siti Nurhaliza pengsan masa buat clip video ntah lagu apa ntah...giler ko..nama pun Istana Lama....ntah apa ada kat atas tu x tau la..dulu x leh naik atas tu...x tau la skrg dah dibuka untk orang ramai ke tak sebab xde peluang nak masuk...next time la..dah janji ngan Dania..kalau balik mesti singgah dan masuk....

ada la keterangan...Istana ni didirikan tanpa sebatang paku pun...eh biar betul..ntah la..aku ni main cakap jer..tp rasanya itu yang aku baca...nanti la pi lagi sekali aku sahih kan dan bawak bukti sekali..kang murka plak Tuanku Mukhriz kat aku...
 anak dara i...bab posing no 1...
 alamak ...ni singgahsana utk apa aku lupa la...nanti la aku update....
 alalalalalaa.....posing..bagi kek kau kan...
 lihat la duniaa...Dania di sekitar Istana..korang ada????

Kesian kan...tiap2 minggu balik kg..tp non adonya dapat singgah dan masuk dalam Istana tu...anak dara aku tu lain sifat nyer skit..bab2 sejarah ke sains ke mmg dia teruja...x macam omak eh ni...kedaung pemaleh nak ikut kehendak anak...ni x lama lagi cuti sekolah...sure dia ajak aku pi mana2..aduhai..tgok balance duit dalam bank...sedih mak nak oiiii....we see how la yer....kita jalan2 dalam negeri jer la..Negeri Sembilan tau...proposal PD dah lulus...lain2 masih KIV lagi...hahahaha...confirm anak aku sentap...eh..dah nak hujung tahun..xde ke jemputan makan nasi minyak ni????


36 comments:

  1. as salam

    saya teringin jugak nk g tgk istana ni tp tk berkesempatan :)

    ReplyDelete
  2. Replies
    1. syok sbb x kuar satu sen pun..hehehe..kat kg la anum..

      Delete
  3. takpelah mula2 warm-up bergambar kt luar istana..nnt baru masuk dalam istana pula :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. MINGGU NI KALAU BALIK WAJIB PI LA...X KANG MEROYAN ANAK DARA GUE

      Delete
  4. tak pernah sampai.. sesekali teringin jugak nak pergi

    ReplyDelete
    Replies
    1. boleh jer kalau Lyn dtg sini..along leh bawakkan

      Delete
  5. Nak jugak pegi. Klu blk kmpg, selalu je lalu simpang nak msk seri menanti.....

    ReplyDelete
  6. Tak pernah sampai lg...mcm menarik jerr

    ReplyDelete
  7. oh..istana ni guna pasak kot..sbb tu tak guna paku..rumah dulu2 mmg gitu..

    btw..bawa je dia ke planetarium negara..baru rm1 je tiket..muzium negara, tugu negara, istana negara..byk je tempat sejarah dan menarik kat KL ni sis..xyah belanja mahal2 pun..

    ReplyDelete
    Replies
    1. haaaa...betul la tu...guna pasak...muzium negara dah pi,tugu negara pun dah pi, istana negara dah pi..planetarium belum..cadangnya nak bawak pi Pusat Sains Negara lak..heheheh

      Delete
  8. kampung kek Pilah ko? saya pun selalu lalu depan ni, tapi tak pernah masuk..Igt hujung minggu ni ( ahad) nak poie Pilah la..katanya ada pertandingan burung merbuk

    ReplyDelete
    Replies
    1. yo la...den oghang Pilah ha...la..betul ke ada pertandingan tu..sumpah x tau...

      Delete
  9. Oh.. bagus Dania ni bakal pewaris pencinta sejarah.

    Siti Nurhaliza pernah pengsan kat situ, menakutkan aje. Itulah dah kata muzium mestilah dah lama kan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. itu la..dari tadika dia dah diajar pi melawat tempat2 bersejarah kan...sampai dah darjah 2 ni...asyik nak pi melawat jer la...

      Delete
  10. Replies
    1. ramai perantin2 baru amik gambar kat sini tau...

      Delete
  11. amboi..sukanya dia posing...macam mama dia la kot? :)

    ReplyDelete
  12. Replies
    1. BEST MEMANG BEST TP TIBA BAB NAK KEMAS...MASAK DIK..

      Delete
  13. nadia kalau muzium muzium lame ni pikir 2 3 kali kalau nak pegi sebab benda lama kan. seram dia lain macam. macam hari tu pegi muzium melaka, mungkin perasaan nadia je kot tapi memang seram sejuk dia semacam. nak nak jenis yang ada patung orang dulu. berpeluhhh dahi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Akak pun x suka nadia oi..tp dah anak dara tu suka..x leh nak elak...huhu..

      Delete
  14. Menanti ke meranti akak?.. Conpuis jap.. Wah trrngn nk g gak la

    ReplyDelete
  15. wak pon penah smpi sini jugkakk.. ehhheeE

    ReplyDelete

Heyy Gojes..Any Comment????
Comment Yang Elok- Elok Aje Ye......

Suria Amanda Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah