Friday, January 25, 2013

Lunch Semalam Ala2 Kampung

Semalam kat Kampung...ni la lunch aku...ala2 kampung...simple jer..selalu sgt aku lepak kampung kan...
berehat katanya kan...kebetulan ada jer hal Mak Abah aku..ada kematian la..apa la.., so aku yang sakit kaki ni duk umah dendiam...yg lelaki2 plak semua pi mancing ikan..sgt stress aku kat umah...even line internet ada jer tp x kuat sebab hujan...

 abaikan kualiti gambar sebab guna henpon jer...
 rebus pucuk ubi
 sambal belacan pedas nak mati..
 gulai ikan yang di pancing hari sebelumnya
ikan gelama masin goreng
kat tasik ni la kazen2 aku mancing ikan...

weekend ni cuti panjang lagi kan...kaki sakit..x leh gerak banyak makanya melepak kat kampung lagi la...
lepak sampai lebam..kalau sebelum ni masa kaki x sakit..macam2 aktivtiti kat kampung aku buat...la ni hanya dapat duduk dan pandang jer...ntah apa la program mak abah aku weekend ni..ada wedding sure x leh ikut...ntah la...nasib badan....haiiii....bila la kaki ni nak elok agaknya.....bosan dah mcm ni....

14 comments:

  1. lauk kampung mmg terbaik!! terliur suda..huhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. itu la..i makan 3 kali tambah...caner x gemuk kan..

      Delete
  2. lauk2 kg lah yg sedap... tambah lagi ade sambal belacan..
    terus lapar ni hah hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahahaha...lapar dah ke Lyn...x dapek along nak tolong eh..

      Delete
  3. mkn ala kg le best sis..nk pulak pucuk ubi cicah smbal belacan..adehh den pulak yg meleleh2 ni..?uhuhu

    moga cpt sembuh kaki sis..err nape dgn kaki tu yer..?

    ReplyDelete
  4. ooo sedap nyer smlm pon dinner pucuk ubi mama masak!! pastu adik bawak ikan siakap dari kuala pilah!! masak sweet sour!! yummeah!!

    ReplyDelete
  5. Omang aiiii.....sodap oooo....kecur air liur dennnn

    ReplyDelete
  6. wah menyelerakan lauk kampung especially sambal belacan tu... den peminat tegar sambal belacan... kalau x der lauk sambal belacan dengan ikan masin pun jadi makan... ^_^

    ReplyDelete
  7. sedappp kalau makan ramai2, bertambah selera gituu...hehe

    ReplyDelete

Heyy Gojes..Any Comment????
Comment Yang Elok- Elok Aje Ye......

Suria Amanda Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah