Thursday, April 3, 2014

Peniaga Acheh penipu!!!


Alhamdulillah Dinner semalam...balik awal...masak ayam goreng je ha...itupun nyaris2 kena tipu...
Panas betul hati aku semalam
Just beli ayam 4 ketul bahagian paha...then minyak masak sebotol total RM8.20
Aku bagi duit note 100 ngan sekeping syiling 20 sen..baki dia bg aku RM82
Aku hangin la....bila aku mintak baki lg rm10...dia plak suh aku kira balik...boleh?
Aku bg duit tu kat dia suh dia kira betul2... aku buat bising kat situ...macam2 aku ckp kat budak tu...sebelum tu aku rasa aku penah terkena last week....silap aku la x tgok betul2..bila aku citer pasal yg last week dia ckp dia x caya...x pnh pun nampak aku beli kat situ...boleh? Ko dh buat salah ko nak ckp aku tipu plak....ni mesti dh ramai jd mangsa. . Kot aku ko nak jadikan mangsa mmg ko yg mendapat la....aku sebab terdesak je pi kedai ko...if x...xde aku nk beli kat situ de...aku up status kat fb...ramai yg komen...amik ko...tinggal aku baik x amik gambo ko je....if x mmg ko femes kat fb aku...

Knp aku mkn roti x mkn nasi....just nak diet nasi la....weekend je mkn nasi...tp mcm biasa mlm aku mmg x amik nasi...mkn light2 je and mkn buah....stok apple ngan buah lain byk giler.. gigih ni nak maintain 48kg...skrg 51kg....sikit je lg....dapat muat balik suar2 kerja aku tu pun dah cukup dah..ni sekarang suar kerja banyak dah x leh pakai...uniform pun...hehehehe....x kan kain baju tu mengecut plak kan...sumthing wrong la kalau macam tu...so...kena gigih...lagipun tgh berlawan ngan si kudut yang tetiba lagi gemuk plak badan dia dari aku....rasanya dia x tau aku diet ni...coz weekend bila aku balik aku makan macam biasa....

9 comments:

  1. Memang betul ada sesetengah ..setengah jer bukan semua yg perangai diaorg ni org kata ''JAHAT SIKIT''...ambik kesempatan ..nak2 kalu masa tu kita kejar masa ngananak dikendong ngan anak menangis mmg tak sempat la nak kira2 duit ni ..main ambik jer baki ..masa nie la ader yg nak menipu ..bila kita blk br sedar baki yg dpulangkan tak cukup .. adusss hangin jugak dgr kena camni e... kena hati2 la pasni ngan org yg tak jujur..Dia ingat dia nak berniaga SEHARI jer ker buat camtu huhuhuu..

    ReplyDelete
  2. Assalamualaikum SA, yeker? bahaya.. sheila kalau bab duit boleh terlalai. kalau masuk kedai runcit acheh mesti minta suami yang bayar. dia jenis alert sikit bab matematik ni. hehehehe

    ReplyDelete
  3. pendek akal betul..dia ingat selama mana la dia boleh tipu mcm tu..cuba kalau meniaga betul2.. tentu orang suka nak datang...

    ReplyDelete
  4. iols sllu cuai bab2 kira duit ni bila g sopin mn2..tp huby iols rajin kira balik duit kdg2 dia cek balik list yg diorg print tu ha takut ada yg silap kira huhu

    ReplyDelete
  5. Ahahaa...akak dah 64kg SA tak boleh lagi dah nak turun ke 56kg...

    Alahaiii...nak meniaga lama jgn la buat macam tu.

    ReplyDelete
  6. amboiii sempat lagi dia nak merembat duit org yer..
    kedai acheh ni dah lah harga mencekik.. mmg kena double check selalu...

    ReplyDelete
  7. Sekali lg kena? amboi..melampau tu

    ReplyDelete
  8. saya penah kena gak dgn kedai buah acheh. beli oren masa tu. tapi dah lupa dah berapa dia pow saya. yang saya tahu saya mmg kena tipu. SA, 51 tu kira kurus dah tu.

    ReplyDelete
  9. Mana boleh menipu begitu. Tak berkat nanti bisnes siapa yang rugi. Pandai ajelah cari alasan bila dah tertangkap. SA dah nak dekat 48 kg ke? Kenapa alat penimbang saya maintain aje bacaan, tak turun-turun ek!

    ReplyDelete

Heyy Gojes..Any Comment????
Comment Yang Elok- Elok Aje Ye......

Suria Amanda Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah