Thursday, October 2, 2014

Family Vacation 2014 - Berselut Berlumpur Tangkap Ikan Sawah

Satu lagi part paling best yang aku nak share dengan korang masa kami bercuti ke Perlis....
Kat area Kangar atau area mana2 la kan kalau selepas musim menuai dan orang nak mula membajak balik diorang ada pesta menangkap ikan tau....yg bestnya traktor
Akan membajak ( betul ke ayat aku ni...) dan budak2 kecik ikut dari belakang and pungut ikan2 yang timbul...best giler tgok...

Meh aku share gambar....



Budak yg baju biru tu tgh kutip Ikan2 Yang timbul


Aku x tau samada  ini proses membajak atau sebaliknya...


Seronok betul tgok budak tu kutip Ikan..mcm seronok dan rasa nak join je...


Pengalaman pertama Dania tengok semua ni....and she 
Is really happy



Lepas tu Mizi bawak kami jalan2 ke homestay yang seoatutnya kami sewa tp x jadi
Sebab full house...lgpun pemandangan x cantik sgt sebab dh sudah menuai padi..


Kalau masih menghijau padi sure cantik kan....

Next time la kalau ada rezki lg...kami dtg dan sewa homestay kat sini...

Memang satu pengalaman yang indah buat family aku...especially mak abah dan aku sendiri dimana awal tahun 80an dulu kami sempat merasa hidup bersawah padi....arwah atuk ada sawah....aku merasa main air di empangan...lepak di batas2 bendang....how i miss my childhood..i really want to remember them till the end so i can tell random stories to my daughter somedays....then 1985 aku dan family dah berhijrah ke Port Dickson ikut abah yang bertugas di sana....memori kan....tetap kenangan yang terindah........

Apa yang mampu aku buat sekarang...hanya mengulang kembali memory itu dengan mengunjungi tempat2 yang related....sebab tu aku cintakan keindahan alam....



7 comments:

  1. SA...sila join

    http://acikwatie.blogspot.com/2014/10/giveaway-birthday-you-alls.html

    ReplyDelete
  2. Waaahhhh !! Bestnyaaaa. Teringin nak main selut , tapi. Takut lintah pula dah ! Hahahaha.

    ReplyDelete
  3. dah jarang org tanam padi skarang..kalau ada pon diaorang upah jer..lagi pon tinggal yg tua2 jer kat kg..yg muda2 smua berhijrah ke bandar..huhu

    ReplyDelete
  4. Part yg tangkap ikan tu yg best. Seronok tgk ikan tergedik2 dlm selut tu kan..

    ReplyDelete
  5. suka suasana macam ni..sesekali buat aktiviti kampung memang best

    ReplyDelete

Heyy Gojes..Any Comment????
Comment Yang Elok- Elok Aje Ye......

Suria Amanda Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah