Wednesday, October 1, 2014

Family Vacation 2014> Gua Kelam Part 2

Okey....semalam dh tgok entry pengenalan Gua Kelam kan....korang jgn meluat plak entry Gua Kelam ni ada byk sgt part2 eh....sepanjang trip vacation ni...kat Gua Kelam ni paling byk gambar sebab byk yang menarik...Langkawi pun x byk gambar...huhuhu.....


Jom memulakan perjalanan....


Mula2 nak masuk mesti jumpa Kedai ni...perlu ada la kan....


Wow...aku sangat2 teruja....


sebelum masuk kita pose dulu


Amboi...anak dara I...


Syair Gua Kelam


Kaunter jualan tiket


Nampak kan harga tiket tu...


Masa yang ditetapkan untuk masuk gua ni...


Ini Info untuk yang nak berkhemah


Cantik kan jeram dia....


Sign board di depan pintu masuk gua


Danua sebelum memulakan perjalanan....


Yeay dah masuk....tp ni suku je...kena amik masa nak bergambar sebab trekking ni mmg ramai orang lalu lalang....masa tu ramai pelajar sekolah...


Maaf gambar gelap....flash pun x mampu cerahkan gambar....

Kami memang sangat2 teruja nak meneroka dalam Gua Kelam ni....laluan untuk pengunjung memang dh disediakan bagi keselesaan berbanding sebelum ni...

Gua Kelam terkenal kepada umum bermula dengan penemuan bijih timah bermutu tinggi di dalam gua oleh pelombong2 cina di pertengahan abad yang lalu. Menurut sejarah nama Gua Kelam adalah gelaran yang diberikan bersempena kegelapan yang wujud di dalam gua itu sendiri

Korang kalau nak melawat Perlis make sure masukkan Gua Kelam dalam list....confirm x rugi....


9 comments:

  1. dah cantik dah gua kelam sekarang nie..kan lama betui tak bertadang ke gua kelam

    ReplyDelete
  2. rindu nak pegi gua kelam...dah lama rasanya tak jejak kaki kat sana

    ReplyDelete
  3. Tgk jeram air dah dpt feeling gua kelam tu mcm mana..

    ReplyDelete
  4. Mmg dah lama saya aim nak lawat Gua Kelam ni..
    Mandi tak kat jeram tu? :P

    ReplyDelete
  5. okay noted..kalau pergi perlis nanti boleh cekedout gua nie..so far gua yg sy pernah masuk gua tempurung jer..hehe

    Regards,
    -Strider-

    ReplyDelete
  6. dah lama tak pi gua kelam..bilalah boleh pi lagi..

    ReplyDelete

Heyy Gojes..Any Comment????
Comment Yang Elok- Elok Aje Ye......

Suria Amanda Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah