Sunday, July 5, 2015

Props Hari Raya KLCC Menarik..

Suasana Hari Raya Kian Terasa

Dah menjadi kelaziman shopping complex di KL malah di seluruh Malaysia mencipta kelainan dalam props hiasan setiap perayaan termasuklah Aidilfitri yang akan tiba nanti..teringat aku masa jadi PR di Seremban dulu...sebulan atau 2 bulan sebelum puasa memang dah kena comeout dengan idea dan theme untuk setiap perayaan....bertungkus lumus la kami mencari idea dan di terjemahkan oleh artis VMD kami...so kebetulan semalam aku pi Maxis KLCC nak tengok apa masalah broadband aku kan....lalu kat area concourse tu nampak props ni...sangat cantik ..menggamit memori anak kampung pulang ke Desa berhari Raya kan....


props diorang ni memang menarik perhatian pengunjung tempatan dan luar negara...


menarik kan...suasana berhari raya di Kampung/ Desa...kreatif artist2 VMD diorang..

itu belum tgok Berjaya Times Square, Mid Valley, The Curve, One Utama, Pavilion...haaa Isnin nanti aku ada berbuka ngan Fish& Co..leh la tgok props kat Pavilion plak....aku suka je tgok hisan ni semua pas tu pilih mana satu yang cantik...kalau kat Seremban yang win mesti la Terminal One satu ketika dulu...la ni dah xde dah....mana yang ada je sebab group kami semua dah xde kerja kat situ..masuk pun dah xde dah kat Terminal One tu...malas nak masuk imbas kenangan zaman kegemilangan kami dulu...tp kalau pergi pun orang masih kenal je aku ni..aku je tak kenal orang...ahaks....

Konsep Perayaan Menjadi Tarikan Pelancong

Setuju tak kalau aku kata pihak pengurusan shopping mall menegetengahkan konsep macam ni bagus sebenarnya...at least dapat menarik pelancong asing memepelajari budaya kita rakyat Malaysia yang berbilang kaum dan perayaan kan....yang penting semua warisan kita ni x lapuk dek panas..x lekang dek arus kemodenan...sesuatu yang perlu kita banggakan untuk ditinggalkan pada anak2 kita nanti...harap mereka tetap pertahankan....

8 comments:

  1. Muz pun suka tengok deco time perayaan dkt mall! ;)

    ReplyDelete
  2. saya no mood to raya this time kak :'(

    ReplyDelete
    Replies
    1. Same with me..
      kalau ada yg pasang lagu raya, seboleh mungkin takmo dengar..

      Delete
  3. suka tengok decoration kat mall kalau ada perayaan tu..meriah

    ReplyDelete
  4. Salam, wahhhh mmg cun lahhhh props diorang...well, KLCC kan, mmg lah bajet dia banyak, boleh buat grand camni, kena yg bajet ciput, tak terkeluar ideanya haa..hihi..

    btw, teringin nak jd VMD..uhuk2..

    ReplyDelete
  5. memang cantik,.siap ada patung tu..selalaunya setakat hiasan gitu2 je..kan??

    ReplyDelete
  6. Memang menarik..nampak meriah gtu

    ReplyDelete
  7. pening2 nak buat props tuk store ( area dining hall )
    ader sesaper VM kat sini ker..
    leh tnjuk ajar ckit..

    ReplyDelete

Heyy Gojes..Any Comment????
Comment Yang Elok- Elok Aje Ye......

Suria Amanda Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah