Tuesday, October 13, 2015

Dilema Baju Serupa..

Terserempak Pemakai Baju Yang Sama

Korang pernah tak alami situasi macam ni...tengah jalan-jalan tetiba korang terserempak dengan orang yang pakai baju yang sama ngan korang? Pernah?

Aku selalu...pernah aku pi dating kat KLCC, konon x nak parking kereta kat situ so naik LRT je....keluar dari LRT Station terus la confident jalan kan...sekali terserempak ngan Ah So yang pakai baju jenama yang sama ( masa tu aku pakai t-shirt MNG) kaler dan corak yang sama...Ah So ok...umur dalam 50an macam tu pakai baju MNG...OMG...memang aku jalan cepat-cepat...sambil jalan sambil merungut....

Pernah gak pakai baju kurung moden...beli mahal ni...confident takde duplicate sebab beli kat butik kan...non hadonya....memang ada duplicate....huwaaaaa....kenapa harus terserempak kan...area opis plak tuh...walau bukan opis yang sama....


gambar dari google sekadar hiasan

Biasa nya korang buat apa kalu terserempak dengan orang yang pakai baju yang sama ngan korang di hari dan lokasi yang sama?

Aku?

Aku kan brutal...hahahaha...phuiiii brutal la sangat...aku teruskan je la pakai baju tuh sampai habis waktu berjalan or kerja...tp selalunya kalau nak selamatkan keadaan aku pi mana- mana akan bawak jaket kulit / cardigan / shawl....at least boleh la lindung dari pandangan mata orang kan..itu cara aku la...Abih x kan tetiba nak pi beli baju lain plak...ora nak patah balik tukar baju plak kan...mau kena tinggal kat situ gak nanti...

itu kalau baju yang sama....kalau kasut? handbag?

uik....kasut ngan handbag pun ada ke....haaaa...jangan tak tau...ada uolls...pernah aku guna handbag Sembonia..beli kat Sogo masa ada sale....giler lawa dan aku confident la masa tu...yang aku sorang je ada handbag tu...xde maknanya u olls....nak lintas jalan menuju ke opis aku kat Plaza Sentral tuh aku terpandang akak depan aku pakai handbag yang sama...nak buat macam mana...next time moral of the story jangan ngada-ngada nak beli handbag kat Sogo....potential bag yang sama merata KL adalah tinggi....at last bag tu aku bagi mak aku...hahahahaha....

Aku tak tau la situasi dan cara korang mennagani masalah macam mana plak....

Jom share jom.....

14 comments:

  1. pernah terserempak baju sama...umur lebih kurang kot. sama2 pandang, n sama2 senyum..lepas tu masing2 hilang...zapppp lariiikkk baju. hahaha

    ReplyDelete
  2. Sedondon dengan Ah So? Hahaha..

    Saya pernah 2 kali kot...jumpa orang yg pakai baju kemeja sebiji sama dengan saya!
    apa saya buat? Saya jauhkan diri dari dia...hahah

    ReplyDelete
  3. hahhaaaa!!!
    ah soh 50ah lak tu!

    ala.. buat dek je..
    ah soh tu pun tak nampak ..
    rabun ..

    ReplyDelete
  4. Dulu masa remaja2 dulu pernahlah juga tersama kain baju kurung. Masa hari raya, nasib baik aku punya baju kurung, orang tu baju kebaya.. adalah juga beza sedikit wlupun sah2 dari kain ela corak dan warna yg sama hehe

    ReplyDelete
  5. Setakat ni x pernh lgi da dlm sejarah trserempk dgn org baju yg sama dgn Lya..klau uniform tu da la hihi

    ReplyDelete
  6. ehehehe pegi skolah Kak Suria.. hari2 budak2 baju sama.. ok gurau..
    belom pernah lagi.. bukan sebab baju CT rare tp sbb xde yg pakai slebet mcm CT kot..

    btw baju kurung kat butik tu nama je kak.. kain sama je.. penah skali mak beli kat kedai biasa ni ha kat parit buntar.. kwn dia jumpa kat KL sbijik harga 4x ganda.. hahah and CT penah nmpak tshirt kemeja yg sama.. Scarlet jusco jual 29 je tapi hush puppies jual 129 ? 100 beza.. ahaha kain kualiti sama..

    ReplyDelete
  7. Hahhaha, pernah jumpa. Ada yang corak baju sama tapi warna lain. Biasanya baju kurung lah ;p Nak nak kalau beli dekat Jakel. Hahahah!

    ReplyDelete
  8. pernah terserempak..pakai baju kemeja petak2 sama warna pun sama..sy jln tunduk dan buat dunno je...haha malu pun ada sbnrmya...T_T

    ReplyDelete
  9. pernah terserempak..mmg pernah alami sampai 18 orang pakai baju sama..masa time pakai jersey main bola..kih2

    ReplyDelete
  10. xpernah lagi trsempak dengan org yang guna barang sama ngn kita..:)

    ReplyDelete
  11. Fidah..selalu jumpa org yg pakai tdung yang sama..sekali tu dekat RNR Tapah dalam toilet..duk best perbetulkan tudung tetiba ada mata renung kita..upanya..tudung sama..Dah nama pun pakai Aidijuma..mesti terserempak gak 2 tiga kali

    ReplyDelete
  12. Sha ada 1 baju kurung corak kain dia sebijik dengan baju student. Baju kurung pulak tu. Padahal kain tu Sha buat kat semenanjung, student kat Sabah. Pun boleh jumpa jugak, Adudududu T_T. Terus baju tu dah tak pakai-pakai, bawak balik KL terus, hehe :p

    ReplyDelete
  13. setakat ni belum lagi terserempak..huhu..biasalah yang dijual mesti ada sama punya :)

    ReplyDelete

Heyy Gojes..Any Comment????
Comment Yang Elok- Elok Aje Ye......

Suria Amanda Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah