Tuesday, May 31, 2016

Cuti Sekolah Yang Suram Demi UPSR


Hi korang...
Cuti sekolah dah mula kan....tahun ni takde istilah bercuti bagi Dania..Dia kena focus UPSR bulan September nanti...Alahai kesian anAK mama..takpe la kakak..lepaskan exam dulu nanti lepas exam Kita pi bercuti kat Penang...
Aku sebenarnya tengah panas hati..Aku Tak tau macam mana nak lepaskan apa yg terbuku di hati..Ni tentang seseorang yg pertikai Aku cuti masa Mak Aku warded kat IJN last week padahal Aku tak report kat Dia pun..siap pertikaikan Aku takde adik beradik lain ke yg boleh take over..even Aku ada adik beradik lain pun..Tetap tanggungjawab aku selagi Mak aku hidup..lain la Mak Aku dah takde..time tu ko nak pertikai OK ko boleh pertikai..Takde perikemanusiaan langsung..
Kadang2 org yg jenis x faham Ni Agak kejam kan...bercakap atau bagi pandangan Tak fikir hati orang..Benda Tak kena kat batang hidung sendiri..Cuba kalau kena kat Dia..Agaknya apa yg dia rasa...

Haih lagi banyak Dia bercakap lagi Terserlah kebodohan Dia walau jawatan Dia lagi besar dari Aku...


6 comments:

  1. Biar jerkan manusia mcm tu. Lg dilayan lg nengong kita jadinya. Tapi kekadang bila fikir kembali memang hati sakit woo.. rasa nak lepuk je kan. Hahahah

    eso dah anak dara mu. Mcm kakak dgn adik je.. heheheh...

    ReplyDelete
  2. OO dah nak upsr ye anak dara awak ni ... tak sedar pula ye ... Good Luck untuk Dania :)

    ReplyDelete
  3. selalu orang jawatan tinggi memang macam tu. tak kena kat family members dorang. contoh kalau anak sakit, nanti dia tanya husband takleh uruskan ke? kekadang budak ni tak sihat dia nak berkepit dengan mak je. kekadang gilir gilir. family first :D rasanya semua pekerja akan menghadapi situasi macam ni, tak kiralah spouse/parents/anak yang sakit. ignore them ya

    and good luck utk si kecik

    ReplyDelete
  4. betul tu..mcm Fida dulu..cuti raya tapi tak raya sgt pun..sibuk raya dgn buku nak SPM...memang nak nangis..

    ReplyDelete
  5. tak kena tang batang hidung dia lagi..That's our mummy..nak tak nak kita kena ambik berat gak..

    ReplyDelete
  6. Salam, alahai...dia tak rasa, tu yg ckp mcm tu..tak pun, dia jenis yg lepas je kat adik beradik lain bila mak dia sakit.. HAHAH~

    ReplyDelete

Heyy Gojes..Any Comment????
Comment Yang Elok- Elok Aje Ye......

Suria Amanda Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah