Wednesday, February 16, 2011

Resepi Sotong Bakar

Seksi tak sotong ni?

Masih terasa keenakkan sotong nih...

Resepinya
1kg Sotong Segar..dibersihkan
1 Sudu Kunyit Serbuk
3 Sudu Besar Sos Tiram
2 Sudu besar Serbuk Kari Ikan/ Daging
Campur semua bahan2 tadi dan diperap selama 1 jam
Bakar diatas api yang sederhana sehingga warna menjadi seperti gambar diatas
jangan bakar terlalu lama sebab nanti liat..
Sedia di hidang....

18 comments:

  1. uwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa...skrang akak terliur tauuuuuuuuuuuuuuuuuuuu!!!

    ReplyDelete
  2. wah.... bestnye.. nak try ar resepi ni.. huhu

    ReplyDelete
  3. aduh...cam nk kena ngorat je sotong ni kan...gemuk2...kalau ada telur tu lg sedap..

    ReplyDelete
  4. Lieya
    - hahahaha...1 sama eh..td akak buat lisa kan?

    ReplyDelete
  5. ratusiput
    - sedapppp..pasal tu pilih yang gumuk2..

    ReplyDelete
  6. amboi lisa sedapnya, akak cilok resepi ye.selalu masak sotong tak sedap sangatlah, mesti isi dia liat.lain kali nak buat cam lisa nak bakar.

    ReplyDelete
  7. Kak Ina
    - sila2 ambik la..tapi jgn bakar api kuat..api sederhana dan makesure jgn bakar lama sgt..

    ReplyDelete
  8. salam sis .. adeihh lapa la tgk sotong bakar tu .. nyummnyumm msti sdp kan .. leh try resepi sis weekend ni :))

    ReplyDelete
  9. Mizznuryattyunxera
    - mak aiii..panjang eh namo...boleh2..sila la try..

    ReplyDelete
  10. kena cuba ni..kecur liur tengok ..huhu

    ReplyDelete
  11. Oo, simple je. Boleh la buat ni.

    ReplyDelete

Heyy Gojes..Any Comment????

Suria Amanda Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah